poniedziałek, 7 marca 2016

Wielkanocne Jaja - decoupage

Święta Wielkanocne już tuż tuż. W tym roku przypadają stosunkowo wcześnie - w marcu. Postanowiłam więc wykonać stroik świąteczny w postaci jaj, zdobionych metodą decoupage. 

Chyba każdy słyszał o tej technice. Jest coraz bardziej popularna. Sklepy plastyczne zaopatrzone są w szeroki asortyment produktów do tej zabawy. W internecie jest mnóstwo informacji, filmików instruktażowych, które pokazują, jak krok po kroku wykonać przeróżne cuda.
Ja w tym roku zdecydowałam się zakupić styropianowe jaja. Do tego oczywiście serwetki w dowolnych wzorach i kolorach, specjalny klej - lakier do decoupage oraz pędzelek. To takie minimum, do tworzenia tą metodą. Dodatkowo można zakupić przeróżne materiały do wykonywania ozdób, np.: klej do wykonywania perełek.

Jak wykonać?

Nie jestem specjalistą od decoupage, ale dzięki różnym artykułom udało mi się stworzyć projekt, z którego jestem zadowolona.
Pierwszym krokiem było pomalowanie jaj farbkami akrylowymi. Ja użyłam najtanszych marketowych, nie chcąc inwestować w to przedsięwzięcie zbyt wielu funduszy.
Jajo ze styropianu, wys. 10cm.
Następnie, z dowolnej serwetki wycięłam świąteczny motyw. Można go "wyciąć" za pomocą mokrego pędzelka. Będzie miał postrzępione brzegi, dzięki czemu idealnie wkomponuje się w tło.


Tak też postąpiłam z obrazkiem z żonkilami. Natomiast kurczaki po prostu wycięłąm i przykleiłam za pomocą płynnego kleju. W tym miejscu chciałam także zaznaczyć, że przyklejamy tylko pierwszą z trzech warstw serwetki. Następnie, używajac strarej gąbeczki do pudru, pocieniowałam tło.

Projekt jeszcze nie jest skończony, ponieważ całość należy pokryć lakierem. Wówczas będzie prawdziwym dziełem :). Do tego ozdoby w postaci wstążeczek, bądź też dodatkowych wzorków i nasz wielkanocny projekt będzie gotowy :-)
Czy ktoś z Was robił już takie cuda?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz