wtorek, 5 kwietnia 2016

Co w tym roku będzie w ogrodzie?

Sąsiedzie! Dokupiłem sobie 10 ha pola!
- Wiem. Pański koń powiesił się za stodołą


W tym roku powiększyliśmy ogród, zagospodarowując nieużytek. Z jednej strony cieszę się, ale z drugiej wiem, że to oznacza więcej pracy. W tego typu sytuacjach zawsze przypomina mi się ten dowcip z koniem za stodołą. No cóż, żeby coś mieć trzeba pracować.

Żeby w ogóle zajmować się ogrodem, trzeba na pewno spełniać przynajmniej 3 kryteria: mieć czas, mieć chęci, mieć zdrowie. Na dzień dzisiejszy kwalifikuję się na pełen etat do takiej pracy.

W tym roku postanowiłam zasiać nasiona kwiatów, które mają właściwosci zdrowotne: nasturcji, nagietka i ogórecznika. Poza tym będzie tradycyjnie maciejka, dla zachowania wieczornego pięknego zapachu, bratki - różne kolory i piękne wysokie miecze. 


Poza tym będą żonkile, piwonie i inne o nieznanej mi nazwie. W tym roku stawiam także na pomidor gruntowy. Zakupiłam dwie odmiany - wczesną i późną. Zobaczymy co z tego będzie. Kupiłam także malinę odmiany wczesnej. Mamy późną, ale przy pierwszych przymrozkach traci owoc. I w ubiegłym roku właśnie tak było. Pierwsze przymrozki przyszły na początku października i było już praktycznie po malinach.

Poza tym posadzone mnóstwo kwiatów cebulowych. Niestety niektóre za późno, więc nie wiem jakie będą efekty.


W tym roku nie eksperymentuję z "egzotycznymi" nasionami, które nabyłam w sklepie internetowym. Kiedyś już poczyniłam próby ich wysiania, niestety wyniki były mierne. Podejrzewam, że klimat ma tu duże znaczenie. Na etykietach czy obrazkach rośliny prezentują się pięknie, jednak w rzeczywistości trudno wyhodować coś takiego. Ewentualnie trzeba stworzyć im odpowiednie warunki, co często jest bardzo trudne. Tak więc pozostajemy przy tradycyjnych: ogórkach, sałatach, szpinakach, marchewkach, pietruszkach, groszkach, rzodkiewkach, burakach i innych, które dostarczają nam wiele witamin.


Sprzęt podstawowy w ogrodzie to: łopata, grabie, motyka i inne.


A więc do dzieła! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz