niedziela, 7 lutego 2016

Kilka słów na początek


Witam serdecznie na moim blogu. Blog ten jest poświęcony tematyce wiejskiej, szeroko rozumianej. W swoich notkach będę nawiązywać do tradycji, przyrody, codzienności, starając się pokazać piękno prostego życia. Bowiem, jak kiedyś ktoś powiedział - Człowiekowi do życia potrzeba niewiele. Resztę ma na pokaz. W tym prostym przekazie jest dużo prawdy. Świat pędzi do przodu, technika wciąż się rozwija, a my - zwykli ludzie - musimy odnaleźć się w tym świecie i być szczęśliwymi.


Wieś

Wieś to miejsce, gdzie dziś niewątpliwie można znaleźć spokój lub choćby jego namiastkę. Dla wielu jest ona odskocznią od codzienności, od natłoku ludzi, obowiązków, gwaru. Dla innych jednak wieś jest ciężkim kawałkiem chleba. I o tym także trzeba pamiętać.

Dla mnie wieś to miejsce, gdzie odnajduję ciszę i poczucie, że moje serce bije zgodnie z sercem natury. Obcowanie wśród zielonych łąk, wysokich drzew, wiejskich zwierzaków daje mi uczucie wolności, ukojenia, bliskości Boga, który w nowoczesnych technologiach tak jakby nie istniał.


źródło: http://www.smyk.com/

Nie jest dla mnie istotne, co dzisiaj jest modne, za czym podąża świat. Niejednokrotnie przekonałam się, że to, co oferuje dzisiejsza rzeczywistość jest zwykłym bublem. Staram się samodzielnie dokonywać wyborów, myśląc jednocześnie o dobru swoim jak i innych (bez zbytniego napraszania się). Banalny przykład - kiedy jestem gdzieś poza domem i zużywam wodę, za którą nie ja płacę, staram się ją oszczędzać, bo jak wiadomo obecnie mamy ograniczone zasoby wody pitnej. Jestem bowiem zwolenniczką zasady, że wszelkie zmiany zaczynają się od jednostki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz